Oświetlenie LED jest coraz popularniejsze w szeroko pojętym marketingu, głównie ze względu na swoje najbardziej charakterystyczne cechy (wytrzymałość, energooszczędność, dobre oddanie kolorów, łatwość regulacji). Ponadto może przyjąć różne kształty, w zależności od rodzaju przedsięwziętych działań marketingowych.
LED-y zdobywają coraz większą popularność np. jako źródło oświetlenia w kasetonach reklamowych. Ich przewaga nad świetlówkami czy tradycyjnymi żarówkami jest w tym przypadku bezdyskusyjna. Oświetlenie typu LED jest wyjątkowo odporne na niskie temperatury i świeci stałym, niemigoczącym światłem. Poza tym można je dowolnie kształtować – wystarczy jedynie zaopatrzyć się w taśmę z diodami i ułożyć ją wedle własnych potrzeb. Jeżeli dodamy do tego bardzo niski pobór energii, wówczas okaże się, że oświetlenie LED jest w tym przypadku optymalnym rozwiązaniem.
LED-y doskonale sprawują się również w panelach reklamowych, które mogą przyjąć postać wielokolorowych plansz różnej wielkości albo jednokolorowego napisu – stałego lub przesuwającego się. Treść takich paneli może być dowolnie modyfikowana, zarówno pod względem wyświetlanych tekstów, jak i obrazów. Panele LED doskonale wkomponowały się w miejski krajobraz, poza tym są niedrogie, efektowne oraz efektywne, a także wyjątkowo trwałe. Wiedzą o tym np. zarządzający stadionami piłkarskimi – treści wyświetlane przez stadionowe bandy LED na dobre zagościły w świadomości kibiców oraz widzów różnych sportowych wydarzeń. Co więcej, tablice z diodami doskonale sprawdzają się również jako oświetlenie sklepowych witryn. Mogą być montowane w roli oświetlenia podłogowego, można je także zamontować wyżej i prezentować na nich napisy lub obrazy. Możliwość zastosowania różnokolorowych LED-ów na jednej tablicy połączona z możliwością ich zaprogramowania otwiera mnóstwo nowych perspektyw w dziedzinie oświetlenia reklamowego.
Oczywiście oświetlenie witryn LED-ami może przyjąć bardziej tradycyjne formy, takie jak zwykłe oprawy mocowane do ram lub stelaży, ewentualnie taśmy z diodami. Są to stosunkowo niedrogie rozwiązania, bardzo popularne w branży handlowej, również ze względu na niskie koszty eksploatacji LED-ów oraz niezwykłą wręcz elastyczność w doborze sposobu oświetlania danego towaru. Lampy mogą być nachylane pod różnymi kątami oraz emitować światło o różnych barwach, dzięki czemu odpowiednie oświetlenie zawartości sklepowej witryny jest wyjątkowo ułatwione.
Nie należy także zapominać o możliwości korzystania z LED-ów w przypadku oświetlenia towarów na sklepowych półkach. Odpowiednia ekspozycja towarów jest jednym z warunków koniecznych do ich sprzedaży, zaś jednym z elementów takiej ekspozycji jest światło. Szeroki wybór LED-ów daje możliwość dopasowania współczynnika CRI oraz temperatury barwowej emitowanego strumienia światła do prezentowanego towaru, dzięki czemu można łatwo zwiększyć sprzedaż.
Ponadto światło LED-ów może być użyte do podświetlenia całej elewacji budynku, np. centrum handlowego. Jest to bardzo efektowne i stosunkowo niedrogie rozwiązanie – za niewielką cenę można uzyskać naprawdę spektakularny efekt wizualny.
LedBox
Ul. Lea 203
30-133 Kraków
kontakt
Andrzej Szymański
andrzej.szymanski@ledbox.net.pl
501-451-184 / 602-767-260
12 637-65-84
12 661-38-00
Fax 12 430-49-01